Tłumacz

piątek, 10 czerwca 2016

Rozrusznik opis, wymiana, ważne informacje

Rozrusznik to po prostu silnik o napędzie elektrycznym, którego zadaniem jest wprawienie wału korbowego w ruch. Specjalny mechanizm o nazwie bandiks zazębia się z kołem zamachowym, a po włączeniu silnika rozłącza się od układu.

Aby do tego doszło każdy rozrusznik wyposażony jest w elektromagnes i to dzięki niemu dochodzi do spojenia urządzenia z silnika, za pośrednictwem koła zamachowego. Rozrusznik pobiera czas krótko za to zabiera najwięcej energii ze wszystkich urządzeń elektrycznych, które posiadamy w samochodzie. Żywotność jego szacujemy na 150 000 kilometrów.



Demontaż rozrusznika
Kiedyś może nastać sytuacja awarii nawet tak prostego urządzenia. Dokonanie jego naprawy wymaga całkowitego demontażu. Niestety nie ma możliwości dojścia do każdego elementy, jeżeli znajduje się on w komorze silnika. Nie ma uniwersalnej instrukcji, ale na początku zawsze musimy zrobić to samo czyli odłączyć wszystkie przewody elektryczne, a następnie odkręcić śruby je utrzymujące. Jeżeli rozrusznik znajduje się pod silnikiem, może być konieczność jego podniesieni. Jeżeli tak, nie obejdzie się bez demontażu osłon przekładni i jednostki napędowej.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie zrobić tego sami warto poprosić o pomoc mechanika, a wcześniej możemy zdiagnozować czy nasz rozrusznik jest sprawny, czytając post, który zamieściliśmy wcześniej.

Warto wiedzieć.
Jeżeli często zapalamy silnik tym rozrusznik krócej pracuje. Kolejną przestrogą jest wciskanie gazu podczas rozruchu. Obroty w tym czasie gwałtownie rosną i dochodzi do uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli reakcja podczas przekręcenia kluczyka jest opóźniona lub jest jej brak czym prędzej powinniśmy udać się do mechanika i wymienić rozrusznik

Źródło: polstarter.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz