Tłumacz

piątek, 23 lutego 2018

Wymiana oleju w samochodzie - jak często to robić?


Wymiana oleju w samochodzie to jedna z czynności serwisowych, którą regularnie powinien wykonywać każdy kierowca. Pojawiają się jednak różne opinie co do częstotliwości wymian, a także stosowanego oleju. Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy serwisowaniu swojego samochodu?



Pierwszą rzeczą na którą powinniśmy zwróć uwagę to rodzaj oleju który wlewamy do swojego samochodu. W tym wypadku należy bezwzględnie stosować się do zaleceń producenta. Wlanie oleju o innego niż należy gęstości lub lepkości może znacznie skrócić żywotność silnika, a także spowodować jego poważne uszkodzenia.

Istnieją też różne mity dotyczące częstotliwości wymiany oleju. Z reguły powinno się to robić co około 15 tys. Km lub po upływie 1 roku od ostatniej wymiany. Tutaj w przypadku niektórych samochodów producenci podają znacznie większe odstępy, czasem sięgające nawet 60 tys. km. Mimo wszystko zalecamy wymianę znacznie częściej, nawet mimo zaleceń producenta. Od jakiegoś czasu dostępne są na rynku oleje z dopiskiem „long life”, które mają gwarantować jego dłuższą wytrzymałość oraz jednocześnie jego rzadsze wymiany, jednak w przypadku problemów spowodowanych zużytym olejem nie wezmą oni na siebie odpowiedzialności za uszkodzenie silnika.

Niektórzy kierowcy lekceważą wymianę oleju i wykonują ją czasem nawet dopiero po 100 tys. km. Dla niektórych silników może nie będzie to skutkowało awarią, jednak dla niektórych może to oznaczać poważną awarię. Nowoczesne silniki mają zwykle mniejszą pojemność osiągając przy tym większą moc. Z tego powodu są też bardziej wyżyłowane i wymagają lepszego smarowania. Nierzadko warto w nich wymienić olej nawet częściej niż sugeruje to producent.

W tej chwili kupno dobrego, markowego oleju to koszt około 100 – 150 zł. Do tego należy jeszcze doliczyć kilkadziesiąt złotych za koszt filtra oraz robociznę w warsztacie. Zatem łączny koszt wymiany oleju to jakieś 250 -300 złotych. Być może nie jest to dla wielu mała kwota, jednak jeśli porównamy je do kwoty, jaką może nas kosztować potencjalny remont silnika nie jest to wcale wielki wydatek, a dodatkowo pomoże nam zaoszczędzić nieprzyjemnych sytuacji.

Źródłó: www.polstarter.pl

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o te kwestie to ja staram się je robić całkiem regularnie. Niestety moje auto również czasami mnie zawodzi więc w takiej sytuacji wzywam pomoc drogową. Najlepiej współpracuje mi się z http://drogowipomocnicy.pl/ gdyż wiem, że są to fachowcy w swojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie w takim przypadku najlepiej jest się udać do mechanika i moim zdaniem jest to coś niezwykle ważnego. Ja także jakiś czas temu czytałem w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-wypadkowe-auto-casco/ czym jest autocasco, gdyż sama kwestia ubezpieczeń mnie również inetresuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego rodzaju rzeczy trzeba robić regularnie i ja jestem zdania, że również bardzo fajną sprawą jest korzystanie ze skupu aut kompletnych. W każdym razie bardzo dobrze się sprawdza opcja z https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-kompletnych/ i ja jestem zdania, że warto ją znać.

    OdpowiedzUsuń