Tłumacz

czwartek, 14 czerwca 2018

Kiedy ubezpieczenie OC może nie pokryć kosztów szkody?


Większość kierowców jest przekonana, że ubezpieczenie OC jest równoznaczne z tym, że kiedy spowodują kolizję, to nie będą musieli płacić za wyrządzone szkody. Jednak istnieje wiele przypadków, które polisa nie obejmuje. Warto wiedzieć, kiedy firma ubezpieczeniowa ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania.




Uszkodzenie lakieru podczas wysiadania

W przypadku, gdy kierowca, współwłaściciel, czy właściciel samochodu lub jego dziecko poniżej trzynastego roku życia, wysiadając z samochodu wyrządzi szkodę w innym pojeździe, to nie powinno być problemu z wypłatą odszkodowania. Jeśli natomiast uszkodzenie wyrządzi pasażer, który nie jest współwłaścicielem auta, to możliwe, że trzeba będzie pokryć koszty napraw z własnej kieszeni.

Skażenie środowiska

Ubezpieczyciel ma prawo odmówić nam wypłaty odszkodowania, jeśli w wyniku naszej winy doszło do szkody w środowisku. Może to być np. wypadek z udziałem cysterny, lub pojazdu, który przewozi niebezpieczne materiały. Kiedy spowodujemy kolizję, a pojemniki, czy kontenery z takimi substancjami ulegną rozszczelnieniu, to za wszelkie szkody będziemy musieli zapłacić sami.

Jazda po pijanemu i ucieczka

W przypadku gdy kierowca spowoduje kolizję będąc pod wpływem alkoholu, bądź środków odurzających, to z pewnością pokryje koszty wyrządzonych szkód z własnej kieszeni. Na początku ubezpieczyciel może wypłacić poszkodowanemu odpowiednią kwotę za uszkodzenia, ale później zwróci się do swojego klienta o zwrot pieniędzy.

Jeszcze gorsza sytuacja może mieć miejsce, gdy spróbujemy uciec z miejsca zdarzenia. Takie zdarzenie naraża nas na wiele kosztów. Po pierwsze, po wykryciu sprawcy, traci on wszystkie przysługujące mu zniżki OC. Co więcej, musi być przygotowany, że pokryje wydatki ubezpieczyciela związane z wyrządzonymi szkodami.

Uszkodzenie wartościowych przedmiotów

Kierowca, który wyrządzi szkody związane z wartościowymi przedmiotami, czyli np. dziełami sztuki, papierami wartościowymi, czy gotówką, może zostać obciążony kosztami wyrządzonych strat.

Kierowanie bez uprawnień i szkody własne

Wszelkie straty wyrządzone przez kierowcę, który jeździ bez ważnego prawa jazdy, zostaną pokryte z jego kieszeni, nawet kiedy jest ubezpieczony. Podobna sytuacja będzie wtedy, gdy dochodzi do kolizji dwóch samochodów jednego właściciela. Dlatego nie możemy liczyć na pokrycie kosztów naprawy, gdy sami uszkodzimy nasz drugi pojazd.

Źródło: www.polstarter.pl

4 komentarze:

  1. Warto sobie dokładnie poczytać w umowie z ubezpieczycielem w jakich przypadkach ubezpieczenie OC obejmuje, a kiedy nie. Ja mam jasne i klarowne zasady ze swoim ubezpieczycielem. Jego ofertę znalazłam poprzez kalkulator OC i AC na https://rankomat.pl/kalkulator/oc-ac/ i szczerze mówiąc cieszę się, że skorzystałam z tego kalkualtora bo nie brałam pod uwagi tej firmy, a tu proszę mają dla mnie najkorzystniejszą ofertę. Jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat ja się na takich rzeczach nie bardzo znam dlatego wolę nie mieć żadnych kolizji. Przede wszystkim praktycznie co roku wykupuję dodatkowe ubezpieczenie AC https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ac/ aby mieć w pełni spojoną głowę i cały następny rok mogę jeździć ze zwiększoną ochroną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam gdyż wiem, że moja polisa OC na pojazd jest dość dobra. Tak samo całkiem niedawno zdecydowałam się na wykupienie ubezpieczenia na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie które moim zdaniem jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdarzają się przypadki że ubezpieczenie OC nie pokrywa wszystkich szkód. Też dlatego ja zawsze biorę AC, bo to dodatkowa ochrona i nie jest to jakieś drogie ubezpieczenie. Tutaj https://www.mfind.pl/akademia/ubezpieczenia-ac/ile-kosztuje-ac/ można sobie poczytać jakie są jego koszty

    OdpowiedzUsuń