Istnieje wiele metod przewożenia
jednośladów samochodem. Oczywiście, to jak transportujemy nasz rower zależy od
rozmiaru auta. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, jednak przepisy, które
regulują w jaki sposób możemy to zrobić, mogą być zaskakujące dla kierowców.
Bagażnik wewnętrzny
Jeśli posiadamy
odpowiednio duży bagażnik, to nie będziemy mieli problemów. Przewożenie roweru
w ten sposób wydaje się być najbardziej bezpieczne, zarówno dla samego
jednośladu, jak i dla kierowcy oraz pasażerów. Rower jest chroniony przed złymi
skutkami warunków atmosferycznych, a także przed ewentualną kradzieżą. Dodatkowo,
znika problem dodatkowego oporu powietrza, co zmniejsza zużycie paliwa oraz
stabilność samochodu w trakcie jazdy.
Jeśli składamy tylne
siedzenia, aby zmieścić jednoślady, to należy pamiętać o ich odpowiednim
zabezpieczeniu. Co więcej, przepisy mówią, że żadna z części roweru nie może
wystawać poza obrys samochodu, a bagażnik musi być domknięty.
Bagażnik dachowy
Takie rozwiązanie, to
jedno z najpopularniejszych sposobu montażu roweru na samochodzie. Jednak
odpowiednie zabezpieczenie do transportu może być kłopotliwe dla jednej osoby.
Popularność rowerowych bagażników dachowych wynika głównie z ich ceny. Podstawowe
dodatkowe uchwyty kosztują około 100zł.
Ten sposób transportu
roweru posiada niestety kilka poważnych wad. Po pierwsze, zwiększony zostaje
opór powietrza, przez co wzrasta zużycie paliwa. Po drugie, należy pamiętać o
tym, że nasz samochód znacznie zwiększa swoją wysokość, a więc przejeżdżanie
pod niskimi mostami, czy wiaduktami może być niebezpieczne.
Hak rowerowy
Zamontowanie tylnego zewnętrznego
bagażnika rowerowego jest znacznie droższe od poprzedniego rozwiązania, ale
jest zdecydowanie bardziej wygodny. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wzrasta
ono w zdecydowanie mniejszym stopniu niż w przypadku bagażnika dachowego.
Należy pamiętać o tym,
że jeśli przewożone w ten sposób rowery zasłaniają tablicę rejestracyjną lub widok
przez tylną szybę, to grozi nam za to mandat w wysokości nawet 200zł. Ponadto,
tylne bagażniki mają ograniczenia prędkości wyznaczone przez producenta, do
których trzeba się stosować.
Źródło: www.polstarter.pl
Najlepiej chyba rzeczywiście jest przewozić je na bagażniku. Ja taki bagażnik zawsze jak jest mi potrzebny wypozyczam w tego typu wypozyczalniaboxow.pl wypożyczalni. Nie jest to drogie, a na pewno jeśli chodzi o przewożenie rowerów o wiele wygodniejsze niz jakikolwiek inny sposób
OdpowiedzUsuńHak holowniczy w najlepszej cenie? W hurtowni Luma title="części samochodowe">www.luma.com.pl znajdziesz wszystko, co niezbędne!
OdpowiedzUsuńW title="kalendarze">www.foto-kalendarz.pl/ znajdziesz najlepsze kalendarze na rynku. Zajrzyj na naszą stronę. Zapraszamy.
OdpowiedzUsuńCzy kiedykolwiek zastanawialiście się, co robić, gdy auto odmówi posłuszeństwa na autostradzie? Najważniejsze to zachować spokój i nie stwarzać zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Zdecydowanie polecam skorzystać z profesjonalnych usług takich jak te oferowane przez https://drogowipomocnicy.pl/, gdzie szybkość reakcji i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Zawsze warto mieć zapisany numer do takiej firmy w telefonie. Dzięki temu, nawet w najbardziej stresującej sytuacji, będziemy mogli szybko uzyskać pomoc.
OdpowiedzUsuń