Zima nie odpuszcza. Jeszcze
do połowy marca temperatura może spadać nawet do kilkunastu stopni poniżej
zera. Takie warunki często powodują problemy z zapalaniem samochodu.
Najważniejszym elementem, który sprawia dużo kłopotów przy ujemnych
temperaturach jest rozrusznik. Jego poprawne działanie zależy od wielu
czynników. Przedstawiamy kilka porad na temat najczęstszych przyczyn awarii
oraz jak ich unikać.
Styki z akumulatorem
Wartość prądu potrzebna
do rozruchu, przy tak niskiej temperaturze może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Może
to sprawić dużo problemów, zwłaszcza, że pojemność akumulatora przy
kilkunastostopniowym mrozie spada o połowę. Wtedy bardzo ważne jest, aby prąd mógł
przepływać pomiędzy tymi częściami bez przeszkód. Dlatego warto sprawdzić
połączenia przewodu z zaciskiem przy wyłączniku elektromagnetycznym. Nawet
najmniejsze obluzowanie nakrętki powoduje niepełny przepływ, znacznie
pomniejszonej, ilości prądu.
Zbyt długa praca
Rozrusznik nie może
pracować ciągle, przez długi czas. Jeśli dochodzi do zablokowania styków po
cofnięciu kluczyków w stacyjce, należy jak najszybciej odłączyć jeden z
zacisków od akumulatora. W takiej sytuacji wyłącznik będzie już bezużyteczny. Należy
o tym pamiętać także przy ponownych próbach zapalania samochodu. Jeśli nie
doszło do zapłonu po kilkunastu sekundach, nie można od razu ponownie przekręcać
kluczyka. Dopiero po minucie, która umożliwi regenerację akumulatora i
rozrusznika, należy spróbować raz jeszcze.
Bendiks
Kolejną przyczyną
problemów przy zapalaniu samochodu na mrozie, może być zużyty wyłącznik, elektromagnetycznego
zębnika, czyli bendiksa. Jego zadaniem jest stworzenie krótkiego połączenia z
kołem zamachowym, przez co pracujący rozrusznik może obracać wał korbowy. Przy
ujemnych temperaturach system ten może mieć za mało siły do poprawnego
funkcjonowania. Nie działający zębnik należy wymienić, chociaż często, po
rozgrzaniu, może działać poprawnie.
Sprzęgło
W trakcie próby uruchamiania
silnika, warto także wcisnąć pedał sprzęgła. Dzięki temu można znacznie zmniejszyć
opory ruchu na wałku sprzęgłowym. Oczywiście, start samochodu może utrudnić
także zgęstniały olej w misce olejowej, lecz na to kierowca nie ma większego
wpływu.
Wszystkim
zmotoryzowanym życzymy odpalania za pierwszym razem. A tych, którym się nie
poszczęściło, zapraszamy do naszego sklepu po nowe, używane i zawsze niezawodne
części.
Źródło: www.polstarter.pl
W P.H.U. Kujawa (http://www.phukujawa.com.pl) oferujemy dużą wiedzę i doświadczenie z zakresu naprawy skrzyń biegów. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług.
OdpowiedzUsuńFaktycznie czasami zdarza się tak, że niestety ale nasz pojazd pomimo prób nie chce się uruchomić. Właśnie dla takich momentów ja mam przy sobie numer do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/oferta/ która na pewno jest w stanie mi pomóc.
OdpowiedzUsuń