Tłumacz

piątek, 13 października 2017

Turbosprężarka w samochodzie - jak o nią dbać?

Turbosprężarka to urządzenie w samochodzie, które powoduje zwiększenie ciśnienia powietrza, które wpada do silnika. Dzięki temu w każdym cylindrze możliwe jest spalenie większej ilości paliwa, co powoduje wzrost mocy silnika. Turbosprężarka składa się z turbiny i sprężarki. Jest to też element, którego naprawa może być kosztowna, dlatego przedstawiamy kilka porad, które pomogą przedłużyć żywotność tego elementu.


Pierwszym bardzo ważnym elementem jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego. Warto w tym wypadku stosować się do zaleceń producenta samochodu i stosować olej wysokiej jakości.

Ważnym czynnikiem jest również sposób odpalania i gaszenia samochodu. Tuż po jego włączeniu nie powinniśmy gwałtownie naciskać pedału gazu, a najlepiej poczekać chwilę na biegu jałowym, aby olej dotarł do każdego zakamarka silnika i turbosprężarki. W przypadku gaszenia samochodu sytuacja jest podobna, przed jego wyłączeniem pozostawmy na chwilę samochód na biegu jałowym, tak, aby obroty turbiny się zmniejszyły.

Również początkowe i końcowe minuty jazdy mają znaczenie. Tuż po ruszeniu dobrze delikatnie obchodzić się z pedałem gazu, dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury pracy. Przed dotarciem na miejsce również warto zdjąć nogę z gazu, aby silnik i turbosprężarka stopniowo się schłodziły, a po zatrzymaniu pozostawić samochód na wolnych obrotach, zwłaszcza, gdy wróciliśmy z długiej trasy.

Pamiętajmy również o regularnej wymianie oleju i filtra powietrza – te elementy mają bezpośredni wpływ na działanie turbosprężarki w naszym samochodzie.

Źródło: www.polstarter.pl

2 komentarze:

  1. Jeśli chcemy, żeby nasza turbina służyła latami trzeba ją regenerować, bo samo właściwe użytkowanie nie zawsze pomaga. W moim VW wymieniałem turbinę podczas ostatnich wakacji. Koszta bardzo mnie zaskoczyły, bo tydzień później jechałem na wakacje do Bułgarii. Uratowała mnie ekspresowa pożyczka z https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty, dzięki której udało mi się naprawić auto i dojechać do Bułgarii na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat dla mnie sprawność mojego auta jest dość ważna i właśnie dlatego staram się aby zawsze jeździło jak należy. Gdy w trasie zdarzy mi się awaria to wiem, że kontakt z pomocą drogową https://pomocdrogowagdansk.pl/ jest na pewno najlepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń