Tłumacz

piątek, 13 maja 2016

Jak w prosty sposób zdiagnozować rozrusznik

Ostatnio na naszym blogu był wpis o tym jak sprawdzić czy alternator działa poprawnie. Dziś mamy dla was temat jak sprawdzić rozrusznik. Jak zwykle potrzebujemy jedno z najbardziej zaawansowanych urządzeń czyli zwykły miernik. Jeżeli nie mamy takiego to na pewno pożyczymy od ojca lub dziadka. W ostateczności za około 20 zł możemy kupić w sklepie elektrycznym. 
Teraz zaczynamy.

Zanim zaczniesz szukać nowego rozrusznika bo uznasz, że jest on wadliwy warto sprawdzić go przedstawionym sposobem. Być może okazać się, że on nie jest problemem.

1. Gdy nasz rozrusznik nie reaguje na przekręcenie przez nas stacyjki na pozycji startu należy sprawdzić przyrządem lub kontrolką czy pojawia się napięcie na zacisku 50 rozrusznika (cienki przewód). W przypadku braku napięcia powinniśmy sprawdzić czy nie mamy wadliwej instalacji elektrycznej w pojeździe.

2. Jeśli rozrusznik kręci ale słabo, należy wykonać woltomierzem dwa pomiary zgodnie z ilustracja, którą załączyliśmy poniżej. Obydwa pomiary dokonujemy podczas rozruchu w kolejnych załączeniach rozrusznika. Pamiętaj o tym, aby nie włączyć rozrusznika na dłużej niż 5 s, a w takim przypadku kolejne załączenie po kilkudziesięciu sekundach.

Pierwszy pomiar mierzymy napięcie na klemach akumulatora podczas pracy rozrusznika. W przypadku, gdy pomierzone napięcie będzie mniejsze niż 8V świadczy to o rozładowanym lub wadliwym akumulatorze.



Pomiar drugi - wykonaj pomiar napięcia między zaciskiem zasilającym rozrusznik i obudową rozrusznika. Podobnie jak przy pierwszym pomiarze napięcie nie powinno być mniejsze niż 8V. 



Na końcu porównujemy zmierzone napięcie z poprzednim pomiarem. W przypadku gdy różnica przekracza 0,5V, świadczy to o wadliwej instalacji elektrycznej pojazdu.

Warto pamiętać, że proponowane pomiary są jedynie pomocą w diagnozie sprawności rozrusznika.

Źródło: polstarter.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz